Screenshot ۲۰۲۴۰۳۰۴ ۱۱۲۳۳۲ Chrome

خط تولید و تجهیزات خوراک دام در یک فرآیند چند مرحله‌ای خوراک مورد نیاز دام و طیور را با هم ترکیب و به صورت پلت بسته‌بندی می‌کند. یک خط تولید کامل برای اینکه بتواند فرایند‌های تولید پلت از مواد اولیه، تمیز کردن، آسیاب کردن، مخلوط کردن، پلت‌سازی، خنک کردن و بسته‌بندی را انجام دهد به تجهیزات و سیستم‌های قدرتمندی نیاز دارد.
در حال حاضر مواد غذایی مورد نیاز دام و طیور نقش اصلی را در صنایع غذایی جهان ایفا می‌کند و جزو صنایع مهم و استراتژیک است.

دستگاه‌های خط تولید و تجهیزات خوراک دام

برای راه‌اندازی خط تولید و تجهیزات خوراک دام و طیور به یکسری ماشین آلات و دستگاه‌ها نیاز است و تولید خوراک باکیفیت و سالم یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین رکن‌های  کارخانجات خوراک دام و طیور است.
آسیاب کردن و خرد کردن مواد اولیه، الک و غربال کردن، مخلوط نمودن و عملیات میکس، فشرده‌سازی مانند پلت کردن، اکسپند‌سازی، ایجاد بافت یا بافت‌دهی، افزودن رنگ و طعم‌دهی به محصول نهایی از جمله مراحل مختلف آماده‌سازی و فرایند تولید خوراک در شاخه‌های گوناگون دام و طیور است.
از جمله تجهیزات و ماشین آلات اصلی که در کارگاه کوچک تولید خوراک دام و طیور بکار می‌روند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●       بالابر

بالابر یا الواتور‌ها در حجم و اندازه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و برای انتقال مواد به صورت عمودی  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

msg5547522942 8894 1●       نوار نقاله

این دستگاه در انواع گوناگونی تولید و طراحی شده و به‌منظور انتقال مواد به صورت افقی و یا در یک سطح شیبدار کاربرد دارد. نقاله‌های تسمه‌ای از جمله رایج‌ترین مدل‌های این دستگاه هستند که در اغلب  صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.
علاوه‌بر نقاله‌های تسمه‌ای شما می‌توانید از نقاله‌های مارپیچ و زنجیری نیز در خط تولید خوراک دام استفاده کنید.

۱۶۵۵۵۷●       آسیاب

در فرآیند  تولید خوراک دام و طیور برای تهیه پلت، باید مواد اولیه توسط آسیاب‌ها خرد شوند و سپس به‌ صورت خمیری شکل درآیند.
بنابراین برای خرد کردن غلات و مواد اولیه می‌توانید از تجهیزات و آسیاب‌های ویژه‌ای استفاده کنید و این دستگاه در انواع و اندازه‌های متفاوتی  طراحی و تولید می‌شود.

●       دستگاه پخت

این دستگاه به منظور پخت یا بخارپز کردن خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد و این عمل باعث قابل هضم شدن خوراک و کشتن باکتری‌ها می‌شود.

IMG 20221128 174710 649●       میکسر

میکسرها از جمله سیستم‌هایی هستند که برای تولید مخلوطی همگن و یکنواخت در خطوط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.
میکسرها به‌ دو صورت عمودی و افقی و با ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند و میکسرهای پدالی و ریبونی نمونه‌های  دیگری از این دستگاه هستند.

download 22●       دستگاه پلت‌ساز

دستگاه‌های پلت‌ساز، مواد حاصل از دستگاه کاندیشر را با کمک غلتک (دای) از قالب‌های مخصوص عبور می‌دهند و سپس مواد پودری را به گندله (پلت) تبدیل می‌کنند.

25267185ad0d44d1f353133fb33cb873●       خشک کن

در فرآیند تولید خوراک دام و طیور برای کاهش رطوبت و جلوگیری از فاسد شدن خوراک از دستگاه‌های خشک کن کمک می‌گیرند.
مواد اولیه بالای 15 درصد رطوبت دارند و به همین دلیل در این خشک کن‌ها قرار داده می‌شوند تا درصد رطوبت کود را از 70 الی 80 درصد به 15 درصد برسانند.

IMG 20220912 WA0002کارخانه خوراک دام و طیور

در هنگام طراحی کارخانه تولید خوراک دام و طیور عوامل متعددی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند.
از جمله این عوامل می‌توان به زمان چینش تاسیسات، ماشین‌آلات و تجهیزات ایمنی ساخت و ساز، بهره‌وری و همچنین مراحل تعمیر و نگهداری از دستگاه‌ها و… اشاره کرد که باید به صورت متمرکز به آن‌ها توجه شود.
شما با ایجاد کوچک‌ترین تغییرات در تولید و تجهیزات خوراک دام می‌توانید در هزینه‌ها و مصرف انرژی صرفه‌جویی قابل توجهی را مشاهده کنید.
از دیگر مواردی که شما باید در هنگام راه‌اندازی خط تولید خوراک دام به آن توجه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ آنالیز دقیق نیاز مشتریان

✔ بهترین تجهیزات خوراک دام

✔ طراحی اولیه خط تولید خوراک دام

✔ نقشه کارخانه خوراک دام

✔ اجرای پروژه کارخانه خوراک دام

✔ راه اندازی کارخانه خوراک دام و طیور

download 3 9

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *