بایندر

خط تولید پلت خوراک دام در ظرفیت‌های گوناگونی طراحی و راه‌اندازی می‌شود به‌طوری که شما می‌توانید خطوط تولید را در ظرفیت‌های 1 تا 60 تن اجرا کنید.
همچنین با توجه به  ظرفیت خط تولید، تعداد و نوع ماشین آلات و تجهیزات کارخانه خوراک دام نیز متغیر خواهد بود.

راه‌اندازی تولید پلت به عنوان یک کسب‌وکار شخصی می‌تواند فرصتی بسیار جذاب و سودآور باشد زیرا پلت‌ها یکی از عوامل اصلی تامین غذای دام و طیور هستند.

IMG 20220912 WA0098عوامل موثر در قیمت خط تولید پلت خوراک دام

هزینه راه‌اندازی خط تولید پلت خوراک دام به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ظرفیت تولید، نوع دستگاه‌ها، میزان مصرف انرژی، نوسانات ارز، مواد اولیه و… اشاره کرد.

 

●       مواد ساختاری و کیفیت اجزا

استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های با کیفیت و مقاوم در برابر سایش و خوردگی هزینه تولید را افزایش می‌دهند به‌طوری که کیفیت قطعات همچون موتورها، رولر، فولاد آب دیده دای و… تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی خط تولید دارد.

●       ظرفیت تولید

به‌طور معمول قیمت دستگاه‌های دارای ظرفیت بالا در مقایسه با سایر سیستم‌ها بیشتر است و به حجم موادی که یک دستگاه می‌تواند در بازه زمانی مشخص پلت کند ظرفیت تولید می‌گویند.

●       فناوری و نوآوری

استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن همچون پنل کنترل تابلو برق و سیستم‌های رطوبت زن، اکسترودر و … قیمت نهایی راه‌اندازی خط تولید را افزایش خواهد داد.
همچنین خلاقیت و نوآوری در طراحی و بهینه‌سازی عملیات تولید نیز می‌تواند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد.

Screenshot ۲۰۲۴۰۵۰۹ ۱۲۲۳۲۹ Telegram●       برند و شرکت تولید کننده

برندهای معتبر و شناخته شده به خاطر داشتن اعتبار و سابقه‌ درخشان، محصولات خود را با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند و از همه مهم‌تر خدمات پس از فروش و گارانتی‌های ارائه شده توسط این کمپانی‌ها  نیز قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

●       اندازه و ابعاد

اندازه و ابعاد دستگاه‌ و تجهیزات مورد نیاز برای تولید پلت نیز یکی از عوامل موثر در قیمت است. به‌طوری که شما برای خرید دستگاه‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باید هزینه بیشتری بپردازید.

IMG 20220917 WA0001مزایای راه‌اندازی خط تولید خوراک دام و طیور

پلت‌سازی یک فرآیند صنعتی است و دستگاه پرس پلت، خوراک پودری را به پلت‌های گرد یا استوانه‌ای تبدیل می‌کند. همچنین راه‌اندازی خطوط تولید خوراک دام مزایایی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

✔ حمل و نقل آسان و رطوبت کم

پلت‌ها در مقایسه با خوراک پودری حجم کمتری دارند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند و به دلیل جذب رطوبت کمتر احتمال فاسد شدن و تغییر رنگ آن‌ها نیز بسیار کم است.
این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا حمل و نقل، انبارداری و بسته‌بندی پلت‌ها به شکل ساده‌تر و اقتصادی‌تری صورت بگیرد.

✔ استریلیزاسیون پلت

در فرآیند تبدیل خوراک پودری به پلت برای از بین بردن  باکتری‌ها، قارچ‌ها، تخم‌های انگل‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا دما را تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌دهند و خوراک پودری در این دما فشرده می‌شود و به پلت‌های سالم و بهداشتی تبدیل می‌شود.

✔ هضم راحت و خوش خوراکی پلت

یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی تولید پلت خوراک دام تولید پلت‌های با هضم راحت و خوش خوراک است.
به خاطر سخت بودن پلت‌ها حیوانات باید برای جویدن آن‌ها تلاش بیشتری کنند و این کار سبب می‌شود تا مقدار آب دهان حیوانات افزایش یابد و به هضم بهتر و آسان‌تر خوراک کمک کند.
نکته قابل توجه این است که پلت‌ها به علت داشتن کلیه مواد مورد نیاز برای دام و طیور، باعث مصرف مناسب و یکسان تمام مواد غذایی توسط حيوانات مي‌شود و از هدر رفتن آن توسط حیوانات جلوگیری می‌کند.

✔ خواص خوب فيزيكي و شيميائي

پلت‌ها نسبت به خوراک پودری چگالي بالاتري دارند و فشرده‌تر هستند و اين ویژگی سبب مي‌شود تا پلت‌ها در عین كم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حجم بودن، ارزش غذایی بالاتری داشته باشند.
IMG 20220911 WA0002

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *