دستگاه پلت کود مرغی یک دستگاه کارامد برای مرغدارانی است که اقدام به تولید کود ارگانیک می‌کنند. در این دستگاه، کود‌های فرآوری شده مرغداران به شکل استوانه‌ فشرده سازی شده و در اختیار بازار کشاورزان قرار می‌گیرد. خرید دستگاه پلت کود مرغی دست دوم مزایای زیادی دارد که در ادامه مقاله بدان اشاره خواهیم داشت.

مزایای دستگاه پلت کود مرغی دست دوم

دستگاه پلت کود مرغی دست دوم وسیله‌‌ی تخصصی است که برای تبدیل کود مرغی به گلوله های کود آلی طراحی شده و مزایای زیادی دارد. این دستگاه کود مرغی خام را با فشرده کردن و شکل دادن به گلوله‌های کوچک تبدیل به کود آلی کرده  که حمل و نقل، نگهداری و استفاده آن در محصولات کشاورزی یا باغ‌ها آسان‌تر باشد.

 

دستگاه پلت کود مرغی دست دوم به تبدیل ضایعات طیور به گلوله های کود آلی که سرشار از مواد مغذی ضروری مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم است کمک می‌کند. این کود توانایی حاصلخیزی خاک را بهبود بخشیده، رشد گیاه را افزایش داده و عملکرد محصول را بهتر می‌کند.

 

پردازش کود مرغی به شکل پلت به کاهش بوی بد ناشی از کود خام کمک می‌کند. فرآیند فشرده و گلوله‌سازی باعث  از بین بردن پاتوژن‌ها، دانه‌های علف‌های هرز و باکتری‌های مضر موجود شده  و استفاده و استفاده از آن را ایمن‌تر کند.

 

با پلت کردن کود مرغ، مواد مغذی در کود متمرکز و حفظ شده و باعث آزادسازی متعادل‌ و کنترل‌شده‌ مواد مغذی هنگام استفاده در خاک می‌شود. این مسئله باعث شده تا  بهبود جذب مواد مغذی توسط گیاهان و کاهش شستشوی مواد مغذی افزایش یابد.

 

حمل و نقل پلت کود مرغی در مقایسه با کود خام راحت تر است. اندازه و شکل یکنواخت پلت کود مرغی امکان استفاده دقیق تر را فراهم کرده و خطر کوددهی بیش از حد را کاهش داده و ضایعات را به حداقل می‌رساند.

نکات مهم در خرید دستگاه پلت کود مرغی دست دوم

هنگام خرید دستگاه پلیت کود مرغی دست دوم، باید چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که دستگاه خوبی خریداری می‌کنید. ابتدا دستگاه را به طور کامل بررسی کرده تا وضعیت کلی آن، از جمله فرسودگی و پارگی قطعات، هرگونه نشانه آسیب، و تاریخچه تعمیر و نگهداری کلی را ارزیابی کنید.

از تعداد دفعات استفاده از دستگاه و اینکه آیا توسط مالک قبلی به درستی نگهداری شده است سؤال کنید.

دستگاه را تست کنید که آیا تمام عملکردهای کلیدی مانند تغذیه، گلوله سازی و تخلیه به درستی کار می‌کنند؟. حتما مطمئن شوید که دستگاه توانایی تولید کود با کیفیت بالا را به طور مداوم دارد.

کیفیت خروجی دستگاه، مهم‌ترین نکته در هنگام خرید است. نمونه گلوله‌های تولید شده توسط دستگاه را بررسی کرده تا یکنواختی، اندازه و کیفیت کلی آنها را مناسب باشد. کود ها باید استانداردهای مورد نظر را برای تولید و کاربرد کود آلی داشته باشند.

قیمت دستگاه پلت مرغی دست دوم را با قیمت نو مقایسه کنید. با در نظر گرفتن تاریخ تولید دستگاه، شرایط و طول عمر بالقوه، متوجه شوید که آیا ماشین مورد استفاده نسبت به قیمت خود ارزش خوبی دارد یا خیر.

سخن پایانی

یک دستگاه پلت کود مرغ دست دوم مزایای متعددی را از نظر تولید کود آلی، کاهش بو، حفظ مواد مغذی، سهولت کاربرد، کارایی ذخیره‌سازی، پایداری محیطی، مقرون‌به‌صرفه بودن زه مرغداران ارائه می‌دهد.

با استفاده از این تجهیزات، کشاورزان می‌توانند به طور موثر ضایعات طیور را مدیریت کرده و از خواص غنی از مواد مغذی آن برای افزایش حاصلخیزی خاک و بهره وری محصول به شیوه ای پایدار استفاده کنند.

در خرید دستگاه پلت کود مرغی باید دقت زیادی کرده و نکات گفته شده را مد نظر بگیرید.

 

 

1 دیدگاه

  • سلام
    کود مرغی به دلیل مقوی بودن کاربرد زیادی دارد و به همه کشاورزان توصیه میکنم تا از این محصول و یا از دستگاههای تولید اینمحصول استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *