اهمیت آسیاب نمودن خوراک دام

خوراک دام و طیور همان مواد مغذی و مورد نیاز برای رشد و پرورش آن ها است که دامداری ها عموماً به صورت عمده آن ها را خریداری می کنند.
حتماً اطلاع دارید که نحوه نگه داری از این مواد تا حد زیادی در ماندگاری طولانی مدت آن ها موثر است و سبب کاهش هزینه های خرید خواهد شد.
امروزه که رد پای صنعت و فناوری در هر حرفه و شغلی پیدا است، در خصوص این مواد خوراکی نیز دستگاه های مخصوص برای آسیاب کردن غذای دام به کمک دامداران آمده تا بتوانند از این طریق کیفیت و کمیت خوراک دام را بهبود بخشند.
این آسیاب کردن، هضم غذا را برای آن ها تسهیل می کند، حجم خوراک را کاهش می دهد و حمل و نقل و نگه داری آن ها نیز راحت تر خواهد بود.
آسیاب چکشی و آسیاب غلتکی دو نوع دستگاه مجهز به قطعات مدرن و مستحکم هستند که البته هریک ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.
زمانی که مواد مغذی دام و طیور با کیفیت بالا آسیاب و خرد شود و هضم شان توسط دام به راحتی صورت گیرد یک دامدار می تواند انتظار داشته باشد که بهره وری خوبی از رشد و پرورش دام و طیور برای او ایجاد شود.
آسیاب کردن مهم ترین فرآیند در زمینه آماده سازی غذای دام به حساب می آید زیرا نقش مهمی در عملکرد و سودآوری نهایی دام برای مزرعه داران و دام پروران دارد پس بهترین و استاندارد ترین دستگاه را برای این منظور سفارش دهید.

نگاهی به عملکرد دستگاه آسیاب خوراک دام


این وسیله نقش بسیاری در به گردش درآمدن چرخ دامداری ها و تولید فرآورده های غذایی متکی به دام دارد، زیرا تولید برخی از مواد غذایی برای ما بسته به تهیه خوراک مغذی برای دام دارد.
به جهت تولید و آماده سازی این خوراک دستگاه های مختلفی وجود دارند که تفاوت و ویژگی های جزئی در هریک وجود دارد.
موادی مانند گندم، جو، ذرت، سویا، صدف و بسیاری موارد دیگر لازم است توسط دستگاه آسیاب به صورت خرد شده و بلغور شده درآیند.
آسیاب چکشی که ضرباتی مانند ضربات چکش بر روی مواد خشک وارد می کند در مدت زمان کوتاه و به سرعت آن ها را به ذرات ریز تبدیل می نماید.
بعد از ریز شدن از داخل توری که بر روی دستگاه است عبور می کند و جالب است بدانید که اندازه توری آن قابل تنظیم بوده و دامدار می تواند از این طریق اندازه ذرات خوراک را معین و جدا کند.
موادی که به خوبی خرد شده باشند برای دام و طیور خوش خوراک تر و قابل هضم ترند و حمل و نقل آن ها نیز راحت تر صورت می گیرد.
کسانی که می خواهند خوراک دام را با کیفیت و هزینه کمتر البته بهره وری بیشتر تولید کنند باید تهیه و سفارش این دستگاه آسیاب را در دستور کار خود قرار دهند.
در خصوص آسیاب چکشی که یکی از قدیمی ترین آسیاب های مورد استفاده می باشد دارای ۲ نوع چکش ثابت و متحرک است که بر روی یک محور دورانی نصب شده و برای خرد کردن مواد مغذی خشک و بدون چربی مناسب تر است.

آشنایی مختصر با دستگاه آسیاب دامداری


هر دستگاهی برای اینکه عملکرد عالی از خود داشته باشد باید از تجهیزات با کیفیتی تشکیل گردد تا توان کار کردن و ظرفیت ارائه یک خروجی مطلوب را داشته باشد.
به همین دلیل دستگاه آسیاب خوراک دام که از ابزارهای پر کاربرد، مهم و متداول در صنعت دامداری و دامپروری است، تشکیل شده از تجهیزات گوناگونی که چیدمان آن ها باعث کارکرد خوب آن خواهد شد.
در آسیاب چکشی چکش ها انواع و شکل های مختلفی دارند و نوع صفحه مستطیلی عموماً بیشتر استفاده می شود. هرچند میزان قدرت و انرژی آن به سایز و ابعاد و طرز قرارگیری چکش های آن بستگی دارد.
یکی از فواید این دستگاه این است که بسته به نیاز مصرف دامدار اندازه های مواد خرد شده قابل تنظیم است و انواع غلات و حبوبات را خرد و پودر می کند.
بلغوری کردن خوراک دام برای هضم آن مناسب است و به دلیل اینکه در خروجی با مواد مغذی دیگر مخلوط می شود یک جیره خوراکی مفید برای دام به شمار می رود.
این دستگاه قدرت و توان بالایی در تولید خوراک دام آسیاب شده و خرد شده دارد به طوریکه در ساعت حدود۳۰۰ کیلو الی ۵ تن و حتی بیشتر هم آن ها را آماده خواهد کرد.
توجه داشته باشید که برای سفارش، دقت در تجهیزات ابزارهای بکار رفته در آن، قدرت موتور و اندازه چکش ها بسیار مهم است.
به همین دلیل با سفارش آنلاین این دستگاه به صورت مستقیم می توانید از با کیفیت بودن و اصل بودن آن هم مطمئن شوید.

4 دیدگاه

  • He Got 256,354 Free Views With AI…

    Can you believe it?

    People spend thousands of dollars to get that kind of result…

    My friend Kundan just did it for free…

    He only used his new app… AI ScreenSnap…

    It’s the world’s first AI app that can generate videos with the power of Video-Exclusive AI Engine…

    That can edit, record, and generate videos with just a few clicks… with zero experience…

    Click here now and watch AI ScreenSnap in action https://ext-opp.com/AIScreenSnap

  • He Got 256,354 Free Views With AI…

    Can you believe it?

    People spend thousands of dollars to get that kind of result…

    My friend Kundan just did it for free…

    He only used his new app… AI ScreenSnap…

    It’s the world’s first AI app that can generate videos with the power of Video-Exclusive AI Engine…

    That can edit, record, and generate videos with just a few clicks… with zero experience…

    Click here now and watch AI ScreenSnap in action https://ext-opp.com/AIScreenSnap

  • سلام
    من در روند تولید خوراک از آسیاب استفاده میکنم و بسیار عالی و کاربردی است.
    از تولیدات این شرکت رضایت کامل را دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *