دستگاه پرس پلت یک دستگاه کم حجم با کارآیی بالا است و قادر است در ساعت حدود ۶۰۰ الی ۱۰۰۰کیلو خوراک دام و آبزی را به صورت قطعاتی به اندازه ۲الی۸ میلی متر آماده سازد که این ماده نهایی درصد زیادی از خوراک های دام و طیور را تامین می کند.

آشنایی با دستگاه پرس پلت

همانطور که می دانید نحوه ساخت و آماده سازی خوراک دام و طیور ارتباط مستقیمی بر رشد و سلامتی آن ها دارد.
به این معنا که اگر روند تولید خوراک و غذای دام با کیفیت بالایی انجام گیرد، به سرعت رشد و تکثیر آن ها نیز صورت می گیرد و در نهایت نیاز تغذیه ای انسان ها که بخش زیادی از آن مربوط به دام، طیور و آبزیان است تامین می شود.
این دستگاه قادر است به صورت الکترونیکی، مکانیکی و پنوماتیک ذرات آسیاب شده مواد مغذی دام را فشرده کند و به صورت حبّه هایی با قطر و طول مشخص و استاندارد آماده کند.
جالب است بدانید که این نوع خوراک دام نسبت به خوراک های آردی و آسیاب شده، خوش خوراک تر هستند و در برابر مجاورت هوا اکسیده نمی شوند.
این ماشین کاربردی و صنعتی عملیات پلتایزر کردن را با کیفیت بالایی انجام می دهد و سرعت و دقت بالایی در آماده سازی منظم انواع خوراک دام دارد.
هنگامی که پودر و خوراک آسیاب شده به وسیله این دستگاه فشرده و متراکم شود باعث کاهش حجم آن، نگه داری آسان و از بین رفتن باکتری سالمونلا در محصول خواهد شد.
البته لازم بذکر است که این دستگاه برای کشاورزان نیز کاربرد دارد زیرا می توانند خوراک دام هایشان را به صورت فشرده سازی تهیه و نگه داری کنند و نیازی به استخدام نیروی انسانی و پرداخت سرمایه زیاد هم نیست.
سیستم هایی که در تجهیزات آن به کار گرفته شده به صورت مدرن و صنعتی است و باعث کاربری آسان و عمر بالای دستگاه خواهد شد.

میزان تاثیر صنعت بر دامپروری و دامداری

تاثیر پیشرفت علم و صنعت بر جنبه های مختلف زندگی کاری انسان غیر قابل انکار است.
امروزه بسیاری از امور را مشاهده می کنید که به راحتی قابل انجام هستند و حتی کیفیت بالایی در عملکرد خود دارند در حالیکه در گذشته چنین امکانی وجود نداشته.
فرآیند پلتایزر کردن خوراک دام که به وسیله دستگاه پرس پلت انجام می شود یک عملکرد عالی و مناسب در حوزه دامپروری و آماده سازی خوراک دام و طیور به شمار می رود.
پلت کردن و فشرده سازی ذرات ریز انواع خوراک دام سبب می شود کیفیت این مواد هنگام قرار گیری در مجاورت هوا حفظ شود و دچار اکسیداسیون نگردند.
از طرف دیگر شکل پودر شده و آسیاب شده این ریز مغذی ها با قرار گرفتن در هوای آزاد به راحتی پراکنده می شوند که جمع کردن آن ها دیگر غیر ممکن می شود.
اما پلت کردن آن ها به وسیله این دستگاه باعث فشرده شدن مواد به صورت استوانه های کوچک شده و پراکنده نیز نخواهند شد.
کسانی که از این دستگاه استفاده می کنند دیگر نیاز چندانی به نیروی انسانی برای فراهم کردن این ریز مغذی ها ندارند و به دلیل ساختار ساده ولی کاربردی که دارد کارکردن با آن پیچیده نیست.
نوعی سپراتور مگنت و دریچه پنوماتیک برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات در ان طراحی شده که تاثیر بالایی در عمر طولانی دستگاه و تامین ایمنی آن دارد.
دستگاه پلت از اجزایی چون تیغه برش، پیچ دای، تسمه، پارو و غیره تشکیل شده که همگی در قدرت، کیفیت و میزان صدای دستگاه تاثیر دارند.

جمع بندی مطالب

پلت کردن یا همان فشرده سازی مواد آسیاب شده به وسیله بخار دستگاه فواید بسیاری دارد که برخی از آن ها را در قسمت های قبل برایتان بیان کردیم.
هر چند کارآیی آن مفید و ساختار آن ساده است بهتر است با اجزای تشکیل دهنده آن به هنگام سفارش و استفاده از محصول آشنا باشید.
هم چنین با کارشناسان مجرب مشورت نموده تا شما را با بهترین نوع دستگاه آشنا کنند. لازم به ذکر است که برای شروع فعالیت سرمایه گذاری اولیه فراوان و مکان بزرگ برای جای گذاری و استفاده از آن احتیاج نیست.
از آن جا که بخشی از نیازهای تغذیه ای انسان از دام، طیور و آبزیان تامین می شود اگر این مواد مغذی که بخش مهمی از غذای حیوانات را تشکیل داده به شکل درست تولید و آماده نشوند قطعاً انسان ها نیز متضرر خواهند شد.
حبّه های آماده ای که توسط دستگاه پلت ساخته می شوند دارای قطرهایی مشخص بین۲میلی متر تا۸ میل هستند و پراکندگی در آن ها هنگام قرارگیری در برابر باد و هوا ایجاد نمی شود.
این عوامل باعث شده بسیاری از دامداران‌ به فکر تهیه این دستگاه کاربردی بیفتند و خوراک دام‌ را به صورت عالی پرس و فشرده کنند.
لازم بذکر است که تهیه و سفارش آن از شرکت و کارخانه های تولیدی معتبر بسیار با اهمیت است زیرا این مساله میزان کیفیت دستگاه را مشخص می کند.
شرکت معتبر دامینه صنعت با بهره گیری از قطعات مدرن، مجهز و پیشرفته در تولید این دستگاه توانسته خواسته بسیاری از دامداران را محقق کند و به تولید با کیفیت غذای دام بپردازد.

2 دیدگاه

  • سلام
    دستگاه پلت یکی از دستگاههای بسیار کاربردی در امر تولید خوراک دام و طیور میباشد لذا استفاده از این دستگاه را برای کسانیکه در حوزه پرورش دام و طیور هستند توصیه میکنم.

  • سلام
    من چند سالی است که از این دستگاه استفاده میکنم و بسیار راضی هستم .
    توصیه میکنم کسانیکه در کار پرورش دام و طیور هستند از مزایای این دستگاه بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *