استفاده کشاورزان از دستگاه های پلت ساز

زمانیکه مهندسان کشاورزی به این مساله رسیدند که درختان هم مانند سایر موجودات زنده برای رشد و پرورش بهتر و بیشتر نیاز به ماده ای مغذی دارند.

به سراغ تحقیق و ایده پردازی در خصوص تولید انواع کود و ابزارهای مجهز به منظور آماده سازی آن ها رفتند.
کودهای مرغی که امروزه یک ماده با ارزش محسوب می شود به دست مهندسان تولید شد اما اینکه چگونه آن ها را به صورت چسبنده و فشرده درآورند مسئله ای دیگر بود.

دستگاه های پلت ساز که جزو مهم ترین اختراعات بشر برای دامداران و همین طور کشاورزان است باعث شد مواد خامی که از دریچه به داخل منتقل می شود در اثر اصطکاک و دمای زیاد به هم فشرده و متراکم شوند.

این مواد به هم چسبیده شده از سوراخ های دای عبور می کنند و طبق اندازه قطر آن و تیز مطابق با برش طولی که برش دهنده برای آن تعیین می کند مانند استوانه های کوچک از دستگاه پلت خارج می شوند.

دامداران برای آماده کردن غذای دام های شان چه جزو چارپایان باشند و چه پرندگان و آبزیان، این دستگاه بسیار برایشان کاربردی است.
کشاورزان هم اگر از کود پلت شده به جای کودهای پودری استفاده کنند برایشان به صرفه تر است زیرا دیگر در اثر وزیدن باد در هوای آزاد به این سمت و آن سمت پخش نمی شوند.

البته لازم به ذکر است که قابلیت آن به منظور مخلوط کردن مواد خام خوراکی با مکمل های دیگری که باید به دام داده شود بسیار عالی است.

هم چنین طول عمر ماندگاری آن ها یعنی مواد پلت شده بسیار بیشتر از اشکال دیگر خوراکی ها است که این مساله می تواند از هزینه های اضافی که برای دامدار و کشاورز خود ایجاد می شده کم کند.

پایین ترین قیمت با خرید عمده دستگاه پلت سه فاز

در این قسمت قصد داریم شما را با مزیت خرید و سفارش این محصول به صورت عمده آشنا کنیم، اما قبل از آن مختصری از مزیت های آن را بیان خواهیم کرد.

دستگاه های پلت ساز چه با برق های ۲۲۰ ولت خانگی کار کنند و چه با برق های ۳۸۰ ولت صنعتی، می توانند در اثر حرارت و بخاری که در داخل دستگاه ایجاد می کنند تمام اجزای دانه های خام پودر شده را به یک دیگر بچسبانند.

به همین دلیل زمانی که یک دامدار این دانه های خوراکی را تهیه می کند دیگر نگرانی بابت هدر رفتن مقادیر زیاد آن ها در اثر پودر شدن ندارند و برای خرید دوباره آن ها هزینه ای چند برابر پرداخت نمی کنند.

نوع قرارگیری هرکدام از تجهیزات آن در کنار هم باعث شده حمل و نقل آسانی داشته باشند و مصرف کننده بتواند به راحتی آن ها را جابه جا کند خصوصاً نوع تک فاز دستگاه پلت.

محدودیتی برای پلت کردن مواد با این ابزار وجود ندارد.
یعنی خریدار می تواند انواع مواد خوراکی مثل ذرت، سبوس برنج، گندم، لوبیا و غیره را به صورت متراکم شده تحویل بگیرد و به عنوان خوراک بسیاری از حیوانات از آن ها استفاده کند.

این ماده ای که به عنوان محصول نهایی از دستگاه پلت خارج می شود به دلیل اینکه خوش خوراک است و نگه داری و حمل و نقل راحت تری دارد بسیاری از افراد از آن ها استقبال می کنند.

با این توصیف خرید عمده دستگاه پلت سه فاز به دلیل اینکه با قیمت کمتری از سوی کارخانه در اختیار شما قرار می گیرد بهتر از خرید جزئی ان است و برای حمل و نقل دستگاه هم پول کمتری پرداخت می کنید.

برای خرید عمده می توانید از طریق خریدهای اینترنتی نیز وارد شوید و بدون مراجعه به شرکت دستگاه مورد نظر را سفارش دهید.

نگاهی به تفاوت های دستگاه سه فاز و تک فاز

زمانی که به بازار برای خرید این دستگاه ها می روید و یا برای تحقیق و سفارش آنلاین به سایت شرکت های تولیدی مراجعه می کنید حتماً با این عنوان ها روبرو شده اید.

دستگاه پلت تک فاز و دستگاه پلت سه فاز، این عناوین نشان می دهد دستگاه مورد نظر شما چه مقدار انرژی نیاز دارد و با چه برقی باید تامین شود.

این تصور اشتباه است که وسایل مجهز به برق های صنعتی سنگین حتماً کارآیی بهتر و یا سرعت عمل بالاتری دارند بلکه شما از طریق آشنایی با این مساله می توانید بفهمید دستگاه مدنظرتان چه ظرفیتی دارد.

اگر دامداری کوچک دارید که مجهز به برق ۲۲۰ ولت است و انتظار دارید حداکثر ۱۰۰ کیلو در ساعت خوراکی های پلت شده برای دام های تان آماده شود همان نوع تک فاز برایتان کافی است.

اما اگر جزو افرادی هستید که برق های صنعتی و تجاری ۳۸۰ ولت دارید و نیاز به یک دستگاه با ظرفیت بالایی دارید نوع سه فاز بیشتر به کارتان می آید.

البته همین میزان ظرفیت تولید هم در نرخ آن اثر گذار است و مسلماً نوع تک فاز قیمت پایین تری دارند.
اما شک نداشته باشید که تمام مزیت هایی که برای دستگاه پلت تک فاز بیان کردیم برای سه فاز هم وجود دارد.
مانند: ترکیب یکدست و هماهنگ مواد با هم، نابود کردن میکروب های موجود در ان ها به وسیله کاندیشینر، جای گیری کم دستگاه در محیط و غیره.

موتورهایی که در این دستگاه وجود دارد از ۱۰ اسب بخار با ظرفیت ۱۵۰ کیلو در ساعت شروع می شود و به قدرت ۳۰ اسب با ظرفیت ۱۲۰۰ کیلو در ساعت می رسد.

خریداران محترم از طریق تماس با کارشناسانی که در شرکت حضور دارند می توانند سوالات خود را مطرح کنند و از راهنمایی آن ها استفاده کنند.

1 دیدگاه

  • سلام
    استفاده از پلت سه فاز هم پر قدرت تر است هم اینکه کارایی بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *