افرادی که در حوزه پرورش انواع ماهیان و آبزیان دیگر فعالیت می کنند با راه اندازی یک خط تولید خوراک آبزیان می توانند ماهیان پرورشی خود را از نظر یک تغذیه مقوی و مغذی تامین کنند و به رشد کمّی گونه های مختلف ماهیان کمک کنند.

راه اندازی خط تولید خوراک آبزیان برای بیش ترین بهره وری

پرورش ماهی یکی از فعالیت های مهم در حوزه اقتصادی و تامین معیشتی برای هر کشور محسوب می شود.
به همین دلیل بسیار مهم است که خوراکی متناسب با شرایط هر نوع آبزی از انواع مختلف نیمه شناور، و یا شناور تهیه و آماده شود.
شما با مشاهده این خط تولید تجهیزات تقریباً پیچیده ای را در آن می بینید که مطابق با تکنولوژی روز و استانداردهای جهانی در کنار هم قرار داده شده اند تا در نهایت خوراک اساسی ماهیان ساخته شود.

باید عرض کنیم که موادی مثل آرد برنج، پودر گوشت، پودر استخوان و مانند این ها جزو مواد اولیه هستند که براساس نوع ماهی و سن او پروتئین ها و مواد قندی دیگری اضافه می شود.

تکنولوژی مدرن این خط تولید به دلیل اینکه از فیدرهای رطوبت زن، تابلوهای کنترلی، ماردون و سایر دستگاه ها تشکیل شده عملیات پلت کردن دانه ها به خوبی انجام می شود.

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمینه تولید خوراک میگو و ماهیان مهم است پاک کردن مواد خوراکی از مواد غیر قابل مصرفی است که ممکن است در بین دانه ها وجود داشته باشد.

این کار توسط کلینر و مگنت قابل انجام است و مواد زائد از کوچک تا بزرگ جدا می گردند و بهداشت آن ها تضمین می گردد.
این خط تولید یک خط تولید تمام اتوماتیک است یعنی با متصل شدن به برق های سه فاز در کارخانه های بزرگ و صنعتی شروع به کار می کند و نیازی به دخالت هیچ انسانی نیست.

رطوبت مناسب و وجود لوله های متصل به بخار و آب باعث ایجاد یک رطوبت مناسب برای فشرده سازی مواد می شوند.

 

خصوصیاتی که باید در خوراک آبزیان وجود داشته باشد

خوراک این موجودات آبزی به دلیل اینکه در داخل آب قرار می گیرند باید به گونه ای تولید شوند که کیفیت و ساختار خود را از دست ندهند.
اگر مسوولین پرورش ماهی بتوانند این محصول را با کیفیت خوبی تامین و در اختیار موجودات قرار دهند هم رشد و پرورش آن ها بیشتر می شود و هم احتمال بروز انواع بیماری کمتر خواهد شد.

بروز این دو اتفاق باعث می شود سود بیشتری برای مزرعه داران ایجاد شود و پرورش ماهیان که منبع اصلی خوراک انسان ها هم به شمار می روند گسترده تر گردد.

اینکه ماهیان پرورشی از نوع گوشتخوار یا گیاه خوار و یا مخلوطی از هر دو باشند دارای تنوع غذایی هستند که به هنگام پلت کردن شان باید به این اصل توجه نمود.

خوراک های پلت شده این موجودات شکل گلوله ای و یا پولکی دارند که هضم راحتی برای ماهیان دارد و فیبر، پروتئین و ویتامین های قابل توجهی در خود دارند.

دستگاه های پلت ساز حدود ۸۰ درجه دما دارند و رطوبت حداقل موجود در آن ها بین ۱۵ تا ۱۶ درجه است که رطوبت اضافی مواد را می گیرند و با یک رطوبت مناسب و وجود کمی اصطکاک به هم فشرده می شوند.

برای اینکه ماندگاری بالایی در برابر آب داشته باشند لازم است چربی این مواد به میزان حدود۴ درصد کمتر شود و یا توسط ماده بایندر فشرده سازی و چسبندگی دانه ها را به هم بیشتر کنند.

افرادی که می خواهند بهترین دانه خوراکی پلت شده را برای ماهیان پرورشی خود تهیه کنند باید از اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشند و یا از افراد با تجربه کمک بگیرند.
فروش عمده و یا خرد این خوراک هم می تواند در کسب سود بیشتر به شما کمک کند.

ویژگی های خط تولید با کیفیت برای خروجی محصول بهتر

خط تولید خوراک آبزیان براساس آخرین تحقیقات کارشناسان در حوزه تولید خوراک انواع جانوران تولید و طراحی شده است و راندمان بالایی هم دارد.

این راندمان بالا باعث افزایش بهره وری و نیز سودآوری مصرف کنندگان و خریداران این گونه دستگاه ها خواهد شد.
از آنجا که آبزیان بر حسب شرایط جسمی و سنی که دارند و مقدار نیازشان به خوراک در طول روز به تنوع غذایی خاصی احتیاج دارند.
بهتر است این محصول لازم و اساسی را با همین دستگاه که ابزارهای به کار رفته در ان باعث افزایش ماندگاری و تامین ویتامین های آبزیان می شود تهیه نمایید.

یک خط تولید استاندارد باید یک سری تجهیزات اساسی در خود داشته باشد مانند: دای های قابل تعویض که تاثیر زیادی در بخش پلت نمودن خوراک دارند و سایز ان ها را براساس نیاز کاربر معین می کنند.

فیدرهایی برای ایجاد رطوبت که لوله های انتقال دهنده، موتور و ماردون را نیز شامل می شود، البته رطوبتی که ایجاد می کنند استاندارد است و مانع از بازشدگی در داخل آب خواهد شد.

کاتر که یک نوع ابزار برای برش دادن طول انواع پلت ها است و در خروجی دستگاه قرار می گیرد.
شکل ظاهری این مواد چه برای کودهای مرغی و چه خوراک دامی متناسب با نوع کاربردشان قابل تنظیم هستند زیرا می توان نوع دای و رولر و کاتر را تعویض و تنظیم نمود.

تهیه این محصول فقط مستلزم مراجعه حضوری به مراکز فروش نیست بلکه شما با کمی جست و جو در سایت، می توانید مراکز فروش اینترنتی معتبر را پیدا کرده و سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *