پیشرفت صنعت و تکنولوژی باعث شده ماشین آلات تهیه خوراک دام روز به روز مجهز تر شوند. دستگاه های تهیه خوراک دام که به آن پلت گفته می شود، با انجام فرآیندها و اعمالی نگرانی و دغدغه کارفرمایان را کم می کنند. طراحی و ساخت دستگاه پلت به صورت عمده و در انواع و مدل های گوناگون توسط کارخانه ها و کارگاه های مجهز انجام می شود. خوبست بدانید، هرکدام از این دستگاه های ویژگی ها و ظرفیت های خاصی و قیمت های متفاوتی دارند. از انواع دستگاه پلت می توان به دستگاه پلت گیربکسی، دستگاه پلت تسمه ای و دستگاه پلت خانگی اشاره کرد. در این مطلب بخشی از مشخصات دستگاه پلت تسمه، و نحوه خرید عمده را برای استفاده شما قرار داده ایم.

مشخصات دستگاه پلت تسمه ای

دستگاه پلت تسمه ای خوراک دام یک دستگاه صنعتی است که برای فشردن و فرم دادن پلت های حاولی خوراک دام استفاده می شود. این دستگاه ها معمولا تسمه هایی دارند که خوراک دام را بر روی پلت فشرده و به شکل مطلوب تنظیم می کنند. برخی از مشخصات دستگاه پلت تسمه ای عبارتند از:

ایجاد سرو صدای کمتر نسبت به مدل گیربکسی
تولید پایدار
این نوع دستگاه در انواع و ابعاد مختلف تولید می شود
وزن سبک
اشغال فضای کمتر جهت قرار گیری
تعویض آسان و پایین تر بودن هزینه تعمیر در صورت وجود مشکل
عمر طولانی
شایان ذکر است دستگاه های پلت تسمه در مقایسه با پلت های گیربکسی ظرفیت کمتری دارند و باید از آنها به دقت نگهداری کرد.


طریقه کارکرد دستگاه پلت ساز تسمه ای

دستگاه پلت ساز تسمه ای، از یک تسمه فشاردهنده برای شکل دادن و فشردن مواد خوراکی و تبدیل آن به پلت های حاوی خوراک دام استفاده می کند. نحول کارکرد این دستگاه به مراحل زیر تقسیم می شود:

مرحله آماده سازی مواد : ماده اولیه شامل خوراک دام یا مواد دیگری که قرار است در پلت قرار بگیرند به شکل منظم چیده می شود.

مرحله قراردادن مواد بر روی پلت: مواد چیده شده به صورت مرتب بر روی پلت قرار می گیرند تا به شکل مورد نظر تغییر حالت دهند.

مرحله فشردن مواد با تسمه: تسمه ها فعال شده و بر روی مواد و پلت فشرده می شوند. این فشار باعث فشرده شدن مواد و ایجاد یک سطح صاف و یکنواخت بر روی پلت می شود.

مرحله شکل دهی به پلت: به محض اعمال فشار، پلت و مواد به شکل مورد نظر، فرم داده می شوند. که این فرم می تواند به شکل مربع، مستطیلی یا حتی شکل های خاص دیگر باشد.

مرحله خروج محصول: پس از اتمام فرآیند فشرده سازی و شکل دهی، پلت حاوی مواد برای استفاده به قسمت انبار منتقل می شود.
لازم به ذکر است که این فرآیند به طور مداوم تکرار می شود تا تمامی مواد به شکل پلت های مناسب فشرده شوند.


مراکز خرید عمده دستگاه پلت با قیمت مناسب

دستگاه های پلت زن خوراک دام و حیوانات با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسد. اما اگر شما به دنبال خرید عمده دستگاه پلت تسمه ای هستید، می توانید آن را از چند منبع تهیه کنید. قبل از خریداری باید اطلاعات کافی از مشخصات دستگاه پلت تسمه ای داشته باشید و آن را با نیاز های خود تطبیق دهید. مناسب ترین مراکز خرید عبارتند از: دفاتر فروش مستقیم از تولید کننده، عمده فروشی ها و نمایندگی های حضوری یا اینترنتی معتبر. همانطور که می دانید، دستگاه های پلت زن از قیمت بالایی برخوردارند، به همین علت اگر میخواهید این وسیله را باقیمت مناسب تهیه کنید بهتر است، آنرا از مراکزی که نام برده شد خریداری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *