دستگاه اکسترودر تولید خوراک آبزیان یکی از تجهیزات اساسی در صنعت تولید محصولات تغذیه موجودات آبزی است. از این نوع دستگاه برای تولید خوراک با کیفیت و غنی از مواد مغذی جهت مصرف آبزیان استفاده می‌شود.

آشنایی با اکسترودر تولید خوراک آبزیان

این دستگاه با استفاده از فشار و حرارت، مواد خام غذایی ماهیان را در اندازه و شکل‌های مختلفی تولید می‌کند. همچنین از این طریق با تولید انبوه می توان غذای مناسب برای ماهیان و سایر آبزیان را تولید کرد

 

اکسترودرها به عنوان دستگاه با سرعت عمل بالا به منظور تولید خوراک با کیفیت آبزی شناخته می‌شوند. این دستگاهها، توانایی تولید خوراک میگو و ماهی با ویژگی‌های قابل ملاحظه را دارند.

اکسترودرها معمولاً دارای مرحله های مختلفی همچون تزریق فشار، انتقال حرارت به مواد خام غذایی، مرحله خنک و خشک کردن محصول نهایی هستند. .

 

در فرایند تولید خوراک آبزیان با استفاده از اکسترودر، مواد خام از قبیل جوانه سویا، ذرت و … وارد دستگاه می شوند. سپس درون اکسترودر، این مواد تحت فشار گرما از طریق فرم‌دهی مناسب به شکل‌های مختلف تبدیل می‌شوند.
فرایند اکسترودر باعث افزایش قابلیت هضم و جذب بهترمحصولات غذایی توسط آبزیان می‌شود.

 

استفاده از دستگاه اکسترودر در تولید خوراک آبزیان به بهبود کیفیت و قابلیت هضم خوراک و کاهش ضایعات کمک می کند. همچنین اکسترودر از هزینه‌های نگهداری پایینی برخوردار است.

این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم و کنترل دقیق سطح کیفی محصول در فرآیند را دارند. همین امر، باعث افزایش بهره‌وری و کارایی در تولید محصولات خوراک آبزیان می‌شود.

 

بنابراین، دستگاه اکسترودر به عنوان یک ابزارضروی در صنعت تولید خوراک آبزیان شناخته می‌شود. اکسترودر با استفاده از فناوری پیشرفته و تکنولوژی روز خود، قابلیت ظرفیت تولیدی بالا تا مقدار چندین تن را دارد.
مواد خروجی از اکسترودر به صورت دانه، رشته، گرانول و … به دست می آیند.

اکسترودر چیست؟

اکسترودر تولید خوراک آبزیان در زبان انگلیسی به صورت aqua feed extruder نوشته می شود. ماشینی است که تولید خوراک هر دو نوع آبزیان پرورشی و زینتی در آب شیرین و آب شور را تأمین می کند.

مکانیزم اصلی این دستگاه بر مبنای افزایش فشار و دمای مواد اولیه بوده و محصول نهایی آن غیر قابل حل شدن در آب است. چگالی این محصول کمتر از آب بوده و در نتیجه روی آب، شناور باقی می‌ماند.

ظرفیت تولیدی یک دستگاه اکسترودر، قابلیت تولید 50 کیلوگرم در ساعت تا تولید چندین تن در یک ساعت را دارد.
انواع اکسترودر MPT جهت مصارف صنعت پرورش آبزیان به صورت مدلهای زیر وجود دارند:
MPT-E40
MPT-E50
MPT-E60
MPT-E80
MPT-E120
از اکسترودرهای فوق، MPT جهت شروع خط تولید خوراک آبزیان به کار می رود. بعضی از این اکسترودرها قابلیت استفاده در کارخانه، پرورش ماهیان آکواریومی و … را دارند.

از اکسترودر برای تولید خوراک قزل آلا، خاویار، ماهی کپور، میگو و … استفاده می کنند.
تاریخچه اختراع اکسترودر خوراکی آبزی، نامشخص است. و نمی‌توان زمان مشخصی را به آن نسبت داد. مکانیزم و عملکرد این ماشین احتمالا از زمان انقلاب مورد نظر کارشناسان بوده است.

دستگاه اکسترودر چه به لحاظ قیمت و چه از لحاظ شکل محصول نهایی با پلت، تفاوت دارد. اکسترودر نسبت به پلت دارای قیمت بیشتری است.
به منظور سفارش اکسترودر، همین الان نسبت به درج سفارش این دستگاه تولید کننده خوراک آبزیان اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *