تجهیزات استاندارد به کار رفته در خط تولید پریژل نشاسته سبب می شود نشاسته گرفته شده از انواع غلات مانند سیب زمینی، ذرت و غیره به خوبی فرآوری گردد و برای مصارف متعددی به کار گرفته شود و در نتیجه خریداران از سفارش خود رضایت داشته باشند.

فرآیندهای اصلی در خط تولید پریژل نشاسته

این مسیر تولید، یک مسیر تازه با به همراه داشتن تجهیزاتی مدرن در جهت تهیه نشاسته ژلاتینه است.
این نوع نشاسته تفاوتی خاص با نشاسته های معمولی و غیر فرآوری دارند و در تولید اسنک های خوراکی، چیپس ها و حتی برخی داروها استفاده می شود.

دلیل به کارگیری نشاسته پریژل در صنایع مختلف قابلیت بالای جذب آب و حل شدن سریع آن به صورت یکنواخت در مواد و مایعات است.
این ویژگی زمانی محقق می شود که خط تولید پریژل نشاسته دارای بخش ها و فرآیندهای مهمی چون مخلوط کردن، پالایش نشاسته اولیه، اکسترودر، خشک کردن، بسته بندی های مخصوص و موارد دیگر باشد.

منظور ما از بسته بندی مخصوص نشاسته پریژل، قرار دادن آن ها در کیسه های محافظت کننده که از جنس PE و یا PPE باشند، است.
زیرا می تواند در برابر هرگونه عامل بیرونی که احتمال آسیب رساندن به محصول را داشته باشد مقاومت کرده و ساختار آن را حفظ کند.
تمام این فرآیندها به دلیل اینکه با دستگاه های تمام اتوماتیک در این خط تولید انجام می شوند و دخالت انسانی در ان ها صورت نمی گیرد بالاترین میزان استاندارد و بهداشت را در خود دارد.

نشاسته خاصی که از حبوبات و یا سایر دانه های غلات گرفته می شود دیرتر در آب جذب می شوند و باعث حجیم شدن مواد نمی گردد.
اما این نوع نشاسته که در صنعت پخت نان هم به کار می رود باعث تولید چندین هزار نان حجیم شده و جلوگیری از بیات شدن و کهنه شدن آن ها خواهد شد.

صنایع طرفدار تولید این محصول

جالب است بدانید که زمانی که نشاسته خام موجود در سیب زمینی و مواد دیگر مانند آن توسط دستگاه گرفته می شود آن را تصفیه و پاکسازی می کنند و با آب مخلوط می نمایند.

البته در این مرحله امکان دارد مواد و افزودنی های دیگری هم به آن اضافه می کنند، سپس این مخلوط را وارد مرحله خشک کن می کنند و با قرار گرفتن روی غلطک های گرم شبیه به ژل خواهد شد.

اما لازم است این ماده به صورت جامد درآید به همین دلیل در مدت زمان کمی این نشاسته ژل مانند خشک شده و رطوبت آن گرفته می شود و به قطعات درشت در می آید.

لازم است به جهت بسته بندی آن در کیسه هایی محافظ با اندازه های مشخص، شکسته شوند و بعد از آن هم وارد آسیاب کن های خط تولید شده و پودر گردند.

صنایع بسیاری وجود دارد که برای تولید محصولات شان با کیفیتی بهتر از این ماده استفاده می کنند.
مثلاً داروسازی از جمله فعالیت هایی است که برای ساخت قرص ها از پریژل نشاسته بهره می گیرند تا بیمار بتواند به راحتی آن ها را ببلعد و قرص در بدن او به راحتی حل و تجزیه شود.

چاه کنی و حفاری هم برای پیشبرد عمل خود از این ماده استفاده می نمایند چرا که مته های دستگاه حفاری در اثر برخورد زیاد با دیواره ها داغ خواهند شد و این ماده می تواند تا قدری از گرم شدن آن بکاهد و مته را خنک تر کند.

حتی کارخانه های ساخت بتن و ساخت رنگ هم به آن نیازمندند زیرا سیلکودکسترین ماده ای است که از نشاسته گرفته می شود.
و ترکیب آن با مواد دیگر در رنگ سازی باعث بالا رفتن قابلیت رنگ در پوشانندگی صدمات و ضرب دیدگی های جزئی روی پوسته اتومبیل ها شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *