دستگاه آسیاب چکشی با بهره مندی از چند چکش فولادی و بالاترین سرعت ضربه به مواد می تواند مواد خشک و حتی سفت و محکم‌ را آسیاب کند و به رفع نیاز بسیاری از صنایع کمک و کارآیی آن ها را راحت تر کند.

کاربرد دستگاه آسیاب چکشی برای خوراک دام

یکی از عوامل اصلی و تاثیر گذار در رشد و پرورش انواع دام و حتی طیور و ماهیان بهره مندی آن ها از تغذیه ای مناسب و خوش طعم است.

دانه های غذایی که هم اندازه مناسبی به جهت خورده شدن داشته باشند و هم ارزش غذایی بالایی داشته باشند و این امر با یک برنامه ریزی کامل و یک دستگاه مجهز امکان پذیر می شود.

این دستگاه کاربردی برای خودرو سازان هم کاربرد دارد زیرا می تواند با قدرت و سرعتی که دارد قطعه های اضافی و غیر قابل مصرف را خرد و برای مرحله ذوب آن ها را آماده کند.

لازم به ذکر است که غلاتی که تحت تاثیر فشار این دستگاه آسیاب قرار می گیرند باید کاملاً خشک باشند تا عمل ضرب دیدگی شان توسط قطعات فولادی به نحو مطلوبی انجام گیرد.

به همین دلیل دامدارانی که برای مغذی کردن خوراک حیوانات از مکمل ها یا روغن های مخصوص استفاده می کنند باید آن ها را در زمان سیستم مخلوط و میکس کردن مواد اضافه کنند.

نیرویی که برای راه اندازی این دستگاه به آن وارد می کنند از برق سه فاز تامین می شود که برق صنعتی و قوی است و با برق های خانگی تک فاز انرژی آن تامین نمی شود.

موتوری که برای چرخش قطعه ها در نظر می گیرند از بهترین و معتبرترین برندها است تا بتواند با قدرت بالایی نیروی برق را به جریان مکانیکی و دوران چکش ها منتقل کند.

به این صورت دانه های درشت غذایی مخصوص حیوانات به اندازه میکرون ها ریز و کوچک می شوند و تغذیه آن ها نیز بیشتر می شود.

آگاهی از مشخصات این دستگاه مهم

امروزه یکی از تجهیزاتی که بسیار پیشرفت کرده و کار را برای مصرف کنندگان راحت تر نموده است دستگاه ها و ابزارهای مربوط به کشاورزی و دامداری است.

دستگاه آسیاب چکشی نیز از جمله تجهیزاتی است که مطابق با فناوری روز و ابزارهای محکم و مقاوم طراحی و تولید شده و کارآیی زیادی دارد.

یکی از کاربردهای آن در خصوص تولید غذای دام است تا بتوان آن ها را به صورت استاندارد و مناسبی خرد نمود و تغذیه را برای دام راحت تر کرد.

تغذیه مناسب برای دام و طیور آنقدر اهمیت دارد که مهندسان کشاورزی بر این باورند که یک دامدار برای اینکه بتواند بهترین بهره وری را از دام داشته باشد باید حیره غذایی دام را به صورت کامل تهیه کند.

خوش خوراکی نیز جزو یکی از خصوصیات خوراک مناسب دام است که بتواند هضم را برای آن ها بهتر و آسان تر کند.
البته آسیاب های چکشی ظرفیت های یکسانی ندارند یعنی شرکت های تولیدی با توجه به نیاز دامدار و یا هر فرد دیگری ظرفیت های متعددی را برای آن ایجاد کرده اند مانند ۱ تن و بالاتر از آن.

یکی از قسمت های دستگاه که باید با توجه به ظرفیت آن تغییر کند توان و قدرت موتور می باشد که برای ۵ تن موتورهایی با قدرت ۳۰ کیلووات در نظر گرفته اند.

البته همانطور که عرض کردیم آماده سازی خوراک دام فقط یکی از کاربردهای این آسیاب است و داروسازان نیز برای خرد کردن مواد داخل کپسول ها از آن استفاده می کنند تا اندازه مناسب و مشخصی از آن ها به دست آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *