تولید پریژل نشاسته برای مصرف در صنایعی است که برای تهیه محصول خود مانند ماست، دسر، پودینگ و حتی قرص ها و سایر مکمل ها از آن استفاده می کنند و این امر حتی در فعالیت های مهمی چون حفر کردن چاه های نفت، تولید کاغذ هم دیده می شود.

اهمیت تولید پریژل نشاسته برای تولید فرآورده های مختلف

هر ماده ای که تولید می شود نوع مواد اولیه موجود در آن ها در کیفیت، ساختار و خاصیت آن بسیار اثر گذار است و به همین جهت نوع هر ماده با ماده مشابه خود ممکن است تفاوت داشته باشد.

مثلاً با توجه به مقاله ای که برایتان مطرح کرده ایم نشاسته خام با نشاسته فرآوری شده یا همان ژلاتینه از نظر ساختار و خاصیت قدری با هم متفاوت اند.

این تفاوت در اثر تغییراتی است که ابزارهای موجود در خط تولید بر روی نشاسته خام اعمال می کنند و آن را برای مصرف در بسیاری از مواد خوراکی، آرایشی و صنعتی آماده می سازند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کارخانه های رنگ سازی هم از این ماده اصلاح شده در تولید رنگ های شان استفاده می کنند
زیرا باعث می شود قدرت پوشش بدنه اجسام در صورت ضرب دیدن، توسط رنگ بالا رود.

حتی وجود ان کنار سایر مواد اولیه تولید نان های حجیم سبب شده نان ها از زمان تولید تا عرضه در بازار تازه و مرغوب باقی بمانند و طعم خوب و دلپذیری داشته باشند در نتیجه ماندگاری آن ها با این نشاسته بالا می رود.

همانطور که قبلاً هم عرض کردیم یکی از قدرت های کاربردی این نوع نشاسته حل شدن سریع در آب سرد و الکل است.
به همسن دلیل پزشکان دارو ساز طی تحقیقاتی متوجه شدند که وجود ان ها در ترکیب و تولید بعضی داروها خصوصاً قرص اهمیت زیادی دارد.

زیرا سبب می شود قرص راحت تر در معده افراد باز شود و تحلیل رود چراکه در غیر اینصورت بیمار علاوه بر درد خود باید دردی را که در اثر حل نشدن قرص در داخل معده ایجاد شده است را هم تحمل کند.

توضیحاتی تکمیلی در خصوص این خط تولید کاربردی

تولید پریژل نشاسته با بهره وری بالا قطعاً مشتریان بسیاری را به خود جذب می کند زیرا با مطالعه این مطالب حتماً متوجه شده اید که وجود آن برای بسیاری از تولیدات لازم و ضروری است.

به همین مناسبت تولید کنندگان این گونه مواد تلاش می کنند با بررسی تمام جوانب و معیارها و استانداردها دستگاه و خط تولید این نشاسته را از مکان های معتبر خریداری کنند.

دستگاه اکسترودر یکی از بخش های اساسی در این خط تولید است که با توجه به دمای زیاد، اختلاط و فشاری که به ماده وارد می کند تبدیل به ژلاتینه شده و اما این مسیر در این جا پایان نمیابد‌.

بعد از ژلاتینی شدن نشاسته غلات در مدت زمان کم لازم است به صورت خشک شده درآیند که این منظور به وسیله ابزارهای رطوبت گیر در خط تولید انجام می شود و آن ها را کاملاً خشک کرده و به شکل پرک در می آیند.

بعد از خشک شدن این ماده کاربردی باید به تدریج خرد و پودر شود و توسط بگ فیلتر جمع گردد که البته وزن و بسته بندی آن نیز توسط دستگاه انجام می گیرد تا طبق اصولی که برای آن در نظر گرفته شده این کار انجام شود.

ماردون و سر کلگی جزو ابزارهایی است که امکان دارد در اثر گذر زمان نیاز به تعویض و جایگزین کردن داشته باشند البته لازم به ذکر است که مصرف کنندگان برای جلوگیری از فرسودگی ابزارها آن ها را روغن کاری کنند.

شرکت ما با هدف جلب رضایت مشتریان عمده خود تلاش می کنند بهترین محصولات را با بهترین خدمات در اختیارشان قرار دهد و با فروش عمده خود قیمتی ارزان و مقرون به صرفه را برای مشتریان خود رقم بزند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *